HRVOJE HEGEDUŠIĆ: GLAZBA JE KULTURNA BAŠTINA I SVJEDOČANSTVO VREMENA

000001 01.10.2019. No Comments

HRVOJE HEGEDUŠIĆ: GLAZBA JE KULTURNA BAŠTINA I SVJEDOČANSTVO VREMENA

 Ove je godine Hrvoje Hegedušić, proslavljeni hrvatski all-round glazbenik dobio nagradu Hrvatskog društva skladatelja Milivoj Körbler za životno djelo. Nimalo slučajno, jer ovaj je umjetnik jednostavno utkao sebe u sve umjetničke, kulturne i društvene pore hrvatske glazbe. Štoviše, bio je i dopredsjednik i predsjednik HDS-a i za svoj rad dobio je nagradu Adalbert Marković. Tada sam i razgovarao s njime. Hrvoje Hegedušić obnašao je dužnost dopredsjednika HDS-a od 2004. do 2008., a dužnost predsjednika od 2008. do 2012. Na te odgovorne funkcije izabran je u zreloj životnoj dobi, nakon desetljeća iskustva aktivnog bavljenja glazbom i djelatnika glazbene industrije, koji je tijekom karijere bio suradnik ogromnom broju protagonista novije povijesti domaće glazbe. Svoje veliko glazbeno, poslovno i životno iskustvo Hrvoje Hegedušić je spretno i nesebično iskoristio kako bi odgovornoj funkciji prvog čovjeka Društva dao pokriće, ali i sposobnost prodora i snalaženja u strukovnom, pravnom i društvenom aspektu problematike s kojom se […]

Pročitaj više

LAST NIGHT A DJ SAVED MY LIFE (FROM A BROKEN HEART)

000001 07.09.2019. No Comments

LAST NIGHT A DJ SAVED MY LIFE (FROM A BROKEN HEART)

Nezahvalno je biti DJ praznom plesnom podiju. Klubovi se obično otvaraju oko 21:00 sat, eventualno 22:00 sata i tad su u njima prisutni isključivo zaposlenici: konobari, redari, sakupljači boca, ekipa sa garderobe, DJ-evi… Konobari pričaju o lovi, redari o proteinima, sakupljači boca o ženama, garderobijeri o tekmama, a DJ-evi, logično, o glazbi. Čak i kada razgovaraju međusobno svaka od ovih grupacija u razgovor ubaci i svoju „temu“. Na početku večeri obično svira neutralna glazba, ona koja se nikome neće zamjeriti niti zapeti za uho. Svrha te glazbe je zadržati slučajne prolaznike koji prerano kapnu u klub, one koji rjeđe izlaze pa ne znaju nepisano pravilo kako prije ponoći nema skoro nikoga. Standardna klupska publika se prije ponoći tanka alkoholom prije večernjeg izlaska: oni s krupnijim novčanicima piju po bircevima, a oni s tanjim po parkovima ili kućama, ovisno o vremenskim prilikama. Prije ponoći u klub ulaze isključivo stranci ili ljudi […]

Pročitaj više

POVIJEST JEDNE BOLESTI (HELICOBACTER PLYORI)

000001 10.08.2019. No Comments

POVIJEST JEDNE BOLESTI (HELICOBACTER PLYORI)

Dižeš se umoran, podočnjaci, bolovi u centralnom dijelu kičme, kiselo-sumporasti okus u ustima, jezik bijel pun plaka, ujutro iskašljavaš želučanu sluz koju treba razlikovati od bronhijalne sluzi… naravno misliš da je to ostatak neke viroze, povremeno ostaješ bez glasa, javlja se čudna promuklost, tome ne daješ previše značaja ako nisi pjevač… Ovaj put nisam mogla gutati četiri dana, čudna bol duboko u jednjaku, „sprženo grlo“ i bolno gutanje obične vode i pljuvačke, a kamoli krute hrane, već sam pomislila na najgore… Uz sve to, cijelo vrijeme „simpatični“ simptomi donjeg abdomena,  medicinskim jezikom nazvani „nadutost“, a ja bi to nazvala „ratnim stanjem“ u trbuhu s povremenim rafalnim pucanjem iz lakše i teže artiljerije. Dakle, sve ovo gore navedeno opišeš doktorici, ona kaže „zinite“, vi poslušno zinete, ona monotono konstatira … „pa da…, grlo vam je malo crveno…“, to je „a conto“ moje profesije… Upita za povišenu temperaturu koje nema i pošalje […]

Pročitaj više

TAJNE PRODUCENTSKOG I MENADŽERSKOG POSLA 02

000001 14.07.2019. No Comments

TAJNE PRODUCENTSKOG I MENADŽERSKOG POSLA 02

Nastavljam priču vezanu za prethodni blog ovdje na Freeoglasniku, “Tajne producentskog i menadžerskog posla”. Odnos glazbe i teksta u pjesmama je podjednak, u omjerima 50–50%. Možda čak u zabavnim pjesmama važniji je tekst nego glazba, s tim da u zadnjih nekoliko godina strašan akcent je dan na produkciju, to se vidi po američkim top listama gdje Max Martin i njegov tim kontinuirano zauzimaju čelne pozicije i cijelo vrijeme su na vrhu top ljestvica. Dakle on je poznat kao vrhunski producent i autor. Međutim analizirajući tu američku scenu koju predvodi Max Martin, oni to imaju jako dobro posloženo, ali imaju problema s melodijama. Kod njih je sve više manje u nekom catchu zapakirano u vrhunsku produkciju. Tako da ta vrhunska produkcija u principu pomaže onim izvođačima u Americi  koji nisu veliki pjevači. Spoj srednjeg vokala i vrhunske produkcije rezultira dobrom pjesmom, a tu kao najočitiji primjer imamo Madonnu koja nije velika […]

Pročitaj više