MOJA ANALIZA GLAZBENE SCENE I SITUACIJE U DRŽAVI

000001 09.11.2019. No Comments

MOJA ANALIZA GLAZBENE SCENE I SITUACIJE U DRŽAVI

Najprije da ponovim ono što često možete čuti od mene. U našoj državi u glazbenom poslu su najveći problem kompozitori, koji jednostavno ne mogu napraviti hit. Sljedeći problem je stvaranje nekoliko klanova, koji određuju tko će biti na radiju, tko će biti na televiziji, tko će dobiti nagrade i zatvorili su klanovsku priču. Vrlo je malo ostalo prostora za ljude koji nisu članovi njihovih klanova. Svi u glazbi znamo na kojim su pozicijama ti ljudi i kako to rade, međutim na žalost ne možemo im ništa. Danas možete  samo pukom slučajnošću napraviti neki hit i lansirati pjesmu u Hrvatskoj. Tu ja vidim velike probleme. Istina, zadnjih godina i u svijetu vidim krizu velikih pop hitova, pa ispada da ovi domaći koji rade po svojim uzorima nemaju trenutno što ukrasti ili prekopirati. Mora se provjeriti što se u svijetu dešava u produkciji, a što kod nas. Svijet je daleko otišao od […]

Pročitaj više

HRVOJE HEGEDUŠIĆ: GLAZBA JE KULTURNA BAŠTINA I SVJEDOČANSTVO VREMENA

000001 01.10.2019. No Comments

HRVOJE HEGEDUŠIĆ: GLAZBA JE KULTURNA BAŠTINA I SVJEDOČANSTVO VREMENA

 Ove je godine Hrvoje Hegedušić, proslavljeni hrvatski all-round glazbenik dobio nagradu Hrvatskog društva skladatelja Milivoj Körbler za životno djelo. Nimalo slučajno, jer ovaj je umjetnik jednostavno utkao sebe u sve umjetničke, kulturne i društvene pore hrvatske glazbe. Štoviše, bio je i dopredsjednik i predsjednik HDS-a i za svoj rad dobio je nagradu Adalbert Marković. Tada sam i razgovarao s njime. Hrvoje Hegedušić obnašao je dužnost dopredsjednika HDS-a od 2004. do 2008., a dužnost predsjednika od 2008. do 2012. Na te odgovorne funkcije izabran je u zreloj životnoj dobi, nakon desetljeća iskustva aktivnog bavljenja glazbom i djelatnika glazbene industrije, koji je tijekom karijere bio suradnik ogromnom broju protagonista novije povijesti domaće glazbe. Svoje veliko glazbeno, poslovno i životno iskustvo Hrvoje Hegedušić je spretno i nesebično iskoristio kako bi odgovornoj funkciji prvog čovjeka Društva dao pokriće, ali i sposobnost prodora i snalaženja u strukovnom, pravnom i društvenom aspektu problematike s kojom se […]

Pročitaj više

POVIJEST JEDNE BOLESTI (HELICOBACTER PLYORI)

000001 10.08.2019. No Comments

POVIJEST JEDNE BOLESTI (HELICOBACTER PLYORI)

Dižeš se umoran, podočnjaci, bolovi u centralnom dijelu kičme, kiselo-sumporasti okus u ustima, jezik bijel pun plaka, ujutro iskašljavaš želučanu sluz koju treba razlikovati od bronhijalne sluzi… naravno misliš da je to ostatak neke viroze, povremeno ostaješ bez glasa, javlja se čudna promuklost, tome ne daješ previše značaja ako nisi pjevač… Ovaj put nisam mogla gutati četiri dana, čudna bol duboko u jednjaku, „sprženo grlo“ i bolno gutanje obične vode i pljuvačke, a kamoli krute hrane, već sam pomislila na najgore… Uz sve to, cijelo vrijeme „simpatični“ simptomi donjeg abdomena,  medicinskim jezikom nazvani „nadutost“, a ja bi to nazvala „ratnim stanjem“ u trbuhu s povremenim rafalnim pucanjem iz lakše i teže artiljerije. Dakle, sve ovo gore navedeno opišeš doktorici, ona kaže „zinite“, vi poslušno zinete, ona monotono konstatira … „pa da…, grlo vam je malo crveno…“, to je „a conto“ moje profesije… Upita za povišenu temperaturu koje nema i pošalje […]

Pročitaj više

Eurosong i događanja oko njega

000001 19.05.2019. No Comments

Eurosong i događanja oko njega

Moram priznati kako sam se kao vlasnik Freeoglasnika dvoumio trebam li uopće pisati ovaj blog ili ne. Što dobivam s time? Ništa. Je li to meni uopće treba? Naravno da ne. Hoću li nešto s ovim blogom uspjeti promijeniti? Opet znam da ne. Hoću li nepotrebno stvoriti neprijateljske tenzije? Naravno da da. Sve ja to znam, ali ipak ne mogu odoljeti da vam ne iznesem i svoj stav oko Eurosonga i ne mogu to zadržavati više u sebi. I tako krenuh pisati. Gledajući  Eurosong 2019 godine održan u Tel Aviv-u, kao i prethodnih nekoliko Eurosongova opet ostadoh razočaran, kada uvijek iznova shvatim da nas sve države produkcijski, skladateljski, aranžerski i tekstualno mnogostruko nadmašuju. Što je to kod nas i u nama da forsiramo nešto svoje, a takva razina produkcije, skladateljstva i svega drugog je u realnom zaostatku za cijelokupnim glazbenim trendovima već nekoliko desetaka godina? Svi od Azerbajdžana pa nadalje […]

Pročitaj više