BITI (PODUZETNIK) ILI NE BITI?
000001 14/08/2019 No Comments
Odakle uopće početi? I kako se baš sad sjetiti svih nelogičnosti i apsurdnih situacija s kojima se mali poduzetnici susreću tijekom poslovanja. Ubija nas administracija koju je vrlo teško cjelokupnu savladati, a primorani smo izgubiti sate i dane proučavajući iz nebrojeno mnogo izvora što treba, a što ne treba i savladati sve te korake za dobro poslovanje. Očito danas u bilo kojem poslu trebaš biti i pravnik i računovođa ako nemaš prijatelje koji ti u tome mogu pomoći, međutim i oni trebaju odvojiti svoje vrijeme za tebe. Brojna davanja različitih nameta na godišnjoj razini, porezi, PDV i sve ostalo ne ostavljaju puno mogućnosti za razvoj malih poduzetnika. Radimo puno i pokušavamo zaraditi te investirati u nove projekte. A to je vrlo teško!
Kako je danas biti privatni poduzetnik i imati tvrtku? Govorim iz svoje perspektive jer imam tvrtku s dvoje zaposlenih kao i paušalni obrt. Tretirani smo podjednako kao i velike tvrtke, davanja su nam ogromna, kazne su nam jednake ukoliko nešto nije u redu.
Prije svega, smatram da je danas hrabrost otvoriti privatnu tvrtku i krenuti u biznis. Sve je neizvjesno, posao moraš sam stvoriti, a računi stižu na naplatu. I kad otvoriš tvrtku nemaš sve na jednom mjestu, niti znaš koja su ti prava, niti obveze. Iz mjeseca u mjesec pokušavaš odgonetnuti sve promjene zakona i platiti račune na vrijeme. Radno vrijeme nemaš, radiš i noću i vikendima i boriš se za svoje mjesto pod suncem.
Zašto se ne odvoje mikro poduzetnici prema broju zaposlenih ili prema godišnjem prihodu?
Zašto plaćamo toliko puno poreza?
Što dobivamo zauzvrat od države?
Zašto mali poduzetnici ne mogu biti konkuretni i teško dobivaju šansu za stvaranje referenci?
Zašto ne možemo dobrovoljno odabrati plaćanje neke od komora?
U našoj zemlji se potiče kulturno poduzetništvo, na koji način? Tako što ako ste d.o.o. plaćate puni PDV na prodane ulaznice za kazališne predstave, ako niste d.o.o., onda ne plaćate? Zamislite apsurda. Ako imamo isti finalni proizvod, zašto vrijede druga pravila za tvrtku (d.o.o.)?
Zašto na jednom mjestu (jednoj web-stranici) ne postoji dokument koji bi se pravovremeno apdejtirao da svaki poduzetnik i obrtnik zna koje su mu obveze u tekućoj godini ili zašto ovo ne rade komore, pa svim članovima pošalju sve izmjene koje se događaju, a tiču se poslovanja?
Zašto moramo gubiti vrijeme tražeći sve ove stavke iz gore navedenog pitanja, a to nam ujedno ostavlja i manje vremena baviti se svojim vlastitim poslom, u kojem bi trebali biti kreativniji i uspješniji s novim idejama?
Ne bojimo se rada, volimo i želimo raditi, ali isto tako želimo se osjećati dobro kako bi od svog rada mogli normalno živjeti, a ne da nas stalno iznenađuju s novim nametima. Pitam se do kad?
Država mora imati više sluha i ne misliti samo na državni aparat, već pomoći privatnim poduzetnicima na način da im olakša poslovanje i hitno krene u rješavanje i ukidanje mnogih administrativnih peripetija i apsurda, koji koče razvoj privatnog poduzetništva!
Darija Mikulandra Žanetić
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena. obavezna polja su označena *