Dijete za mršavljenje

000001 08.02.2019. No Comments

Dijete za mršavljenje

Mršavljenje je proces gubitka tjelesne mase kao posljedica manjeg dnevnog energetskog unosa od same potrošnje energije. Drugim riječima, ukoliko unosite manje hrane nego što je potrebno za cjelodnevne aktivnosti, brojka na vagi bit će manja. Jednadžba je, dakle, potpuno jednostavna.

Ipak, realnost je drukčija i vječito pitanje kako smršaviti uvijek je aktualno, pogotovo s dolaskom proljeća i tanje odjeće.

Kao nutricionistica svakodnevno se susrećem s klijentima kojima je glavno pitanje kako reducirati svoju prehranu i kako izgubiti na tjelesnoj masi. Ono što je bitno naglasiti je činjenica kako ne postoji idealna dijeta koja će svakoj osobi donijeti isti rezultat, nego je prehranu potrebno regulirati individualno, u skladu s posebnostima i zahtjevima pojedinca. Zato kad se odlučite za neki program regulacije tjelesne mase ili se jednostavno odlučite intenzivnije pozabaviti svojim zdravljem i izgledom, savjetujem da potražite stručnjaka koji će vam u tome pomoći.

U životu ništa nije instant, pa tako ni promjene životnih navika. Brze dijete i strogi režimi u kojima se iz prehrane izbacuju neke namirnice ili cijele skupine namirnica nisu preporučljive. Razlog leži u tome što se takvog režima sigurno nećete pridržavati cijeli život, pa ćete sve što ste izgubili u jednako tako kratkom vremenskom periodu ponovno vratiti natrag. Rezultat toga su nezadovoljstvo vlastitim izgledom, frustracije, pa i očaj, a to je nešto što ne bi trebali dozvoliti sami sebi.

Osobno mi se sviđa koncept koji provodim s klijentima. Prehrana se temelji na načelima piramide Mediteranske prehrane s puno povrća, voća, niskomasnih mliječnih proizvoda, te kvalitetnih proteina iz ribe, jaja i mesa, a poseban naglasak stavljamo na dovoljan unos vode i dnevni raspored obroka koji je prilagođen dnevnim aktivnostima pojedinca.

Često ljudi kažu kako su izbacili ugljikohidrate, pa ne jedu primjerice krumpir jer nije zdrav. To nije točno. Liste „dobre“ i „loše“ hrane zapravo su prehrambeni mit. Ako uzmemo primjer krumpira, isti je odličnog nutritivnog sastava, a kad se pogleda da u 100 grama kuhanog ili pečenog bez masnoće ima stotinjak kalorija, ne možemo govoriti o tome da krumpir deblja. Međutim, pripremi li se krumpir u fritezi ili s maslacem, više nije niskokaloričan. Prema tome, namirnice ne treba uništavati lošim načinom pripreme i stavljati ih zbog toga u negativan kontekst.

Raznolika i nutritivno vrijedna prehrana je u uskoj vezi sa zdravljem, pa me posebno veseli kada klijenti kažu da se puno bolje i zdravije osjećaju, jer znam da smo odradili dobar posao. Razmislite o svojim navikama. Možda je došlo vrijeme za promjene.

Ubrzo očekujte i moje nove blogove.

 

Margita 

http://www.naturhouse-hrvatska.com

 

Kategorije : Zdrava hrana
Oznake :