GLAZBENI SAVJETI

000001 21/01/2019 4 Comments

GLAZBENI SAVJETI

Odlučio sam se za pisanje ovog bloga iz razloga jer sam preko petnaest godina bio uključen što direktno, što indirektno u sve instance glazbenog poslovanja u Republici Hrvatskoj.

Pjesma je sve, ali…..

Kad imate odličnu pjesmu, tu priča uglavnom ne završava, nego naprotiv, ona u biti tek počinje.

Poznato je da svaki pjevač vjeruje da ima najveći hit i to uz iznimnu uvjerenost u to. To je jedan vrlo neobjašnjiv, ali značajan fenomen kome veliki broj pjevača, skladatelja i producenata redovito podliježe. Ponavljajući i po nekoliko stotina puta istu pjesmu dok radite na njoj, snimate li ju ili producirate, ulazite u fazu i fenomen samooimpresioniranosti koja je u puno slučajeva vrlo lažna, ali ostavlja takav dojam.

Rijetki su izvođači, producenti, skladatelji koji se mogu tome oduprijeti. Također rijetki su oni koji ne vjeruju da njihova pjesma nije najbolja. Svi su vrlo uvjereni da je upravo ta pjesma, baš ona koja im je trebala i koju čekaju cijeli život.

Kako razabrati i prepoznati dobru pjesmu u naletu toliko nabildanih ega stvar je vrlo interesantna i to je problem kako menadžera, urednika, tako i samih njih, autora?

S trezvenim odmakom od minimalno 7 dana, stvari mogu biti puno jasnije.

Moj savjet vam je da svaku pjesmu prespavate i prolongirate na neko određeno vrijeme (što je odmak duži, realitet je veći) , te temeljito iznova preslušate pjesmu i razmotrite je li vam još nešto smeta u njoj i tek onda krenite u realizaciju produkcije i finalizacije.

Odmorno uho je bolje od zasićenog, uvijek i bez iznimki.

Da bi pjesma zadovoljila kriterije hita nije dovoljno da bude profesionalno odrađena.
Tu znalci mogu dati svoj doprinos, oslanjajući se na iskustvo stečeno godinama i dati naglasak važnijim stvarima od manje važnih.

Osnovni kriteriji su standardni:

konstrukcija, prepoznatljivost aranžmana naročito prvih 2 takta, text s osebujnim pristupom i korištenjem neuobičajenijih i rijeđe korištenih riječi u drugim pjesmama vrlo često radi razliku i naglašava diferenciranost u odnosu na druge kriterije, catch odnosno nešto prepoznatljivo se mora pojaviti i dovesti pjesmu upravo u fazu prepoznatljivosti, izgled izvođača, radnja u video produkciji ili vokal u pjevačkoj.

Možete raditi i na poboljšanju pjesama na vrlo različite načine npr. čudnim neočekivanim prekidima, harmonijskim obratima, pratećim zvukovima, vokalima, raznim drugim efektima i slično. Prepoznatljivost se nerijetko gradi slučajnošću ili greškama, ali sve to na kraju vodi isključivo do jednoga, a to je i najvažnije – hitoidnost je jedino pravo mjerilo.

Pjesme koje se danas rade imaju problem premalog broja emitiranja i vrlo su ovisne o dobroj volji radijskih i televizijskih urednika, koji ih uvrštavaju u svoj program ovisno o afinitetu, trenutnom raspoloženju i emociji.

Vrlo često novi izvođeči ne dobivaju mogućnosti učestalog emitiranja jer ne mogu u krajnjem slučaju niti financijski pratiti tako zahtijevan projekt, te su prepušteni odabiru televizijskih, radijskih producenata i urednika, njihovoj dobroj volji i ukusu kako sam prije objasnio. Etabliraniji izvođači su povlašteniji u tom pogledu. Kada naprave novu pjesmu ipak lakše probijaju sfere etera, vodeći se isključivo vlastitom slavom, međutim ako pjesma nije dobra, to ništa ne znači.

Ponavljam, dobra pjesma je osnova svega!

Niti menadžeri, niti bilo tko drugi ne može pomoći ako pjesma ne zadovoljava elementarne kriterije hita.

Dakle vaše izvođenje i ponavljanje u eteru je samom tom činjenicom već ozbiljno dovedeno u pitanje, pogotovo ako ste novi izvođač.
Ono što slušate doma nije kriterij učinka etera, to ste vi ogoljeni i forsirani. Eter je puno kompleksnija stvar. Mnogo toga morate uskladiti da bi eter bio ekvivalentan kućnom uratku u svakom smislu, naravno uključujući i ponavljanje.

Nakon objave i finalizacije pjesme, vi više ne kontrolirate proces i razvoj izvođenja i forsiranja ako niste financijski u mogućnosti pratiti projekt.
Zato je dobro uvijek prespavatai i ne donositi nikakve ishitrene odluke, na prečac jer sve postaje puno jasnije s odmakom. Realnosti prema samome sebi, usporedbe sa drugim dokazivim hitovima mogu mnogostruko povećati fazu realiteta kod sviju nas, a ujedno i olakšati.

Vaša ushićenost mora se svesti u normalne i realne okvire jer inače možete napraviti velike financijske dubioze koje ni u kom slučaju nisu bezazlene, niti zanemarive. Puno izvođača odustaje nakon prvog pokušaja, što radi financijskog izleta ili nekih drugih razloga. Kod Startupovske zajednice vrijedi pravilo ako dva puta do tada nisi bankrotirao, manje ti se vjeruje jer svaki pojedinac najviše uči iz vlastitih pogrešaka, a iskustvo, volja i uvjerenost u ispravnost ideje tada postaju presudan faktor za sve dalje.

Znam da ljudi koji su u glazbi recidivisti uglavnom završe priču, bez obzira na probleme, čak i na ishod.

Snagu da danas izgurate na silu nekakav hit je vrlo teško i zamisliti, a kamoli imati u cijelokupnoj razvodnjenosti i razjedinjenosti etera, mada neki pojedinci imaju dovoljno utjecaja da se uspješnije pozovu i založe na minuli rad ili trenutne konotacije, dugogodišnje prijateljevanje sa vlasnicima ili glazbenim urednicima često pomaže u forsiranju stvari više od drugih.

Za tako nešto morate biti iznimno talentirani, inteligentni ili povezani s ljudima koji odlučuju, što bi trebao biti zadatak vaših managera, koji svojim dugogodišnjim minulim radom su u stanju dovesti stvari u fazu lakše realizacije, naravno ako shvate da ste u sferi obećavajućeg projekta.

Tek tada, takvi pojedinci su u stanju utirati kriterije i postaju mjerilo drugima, mada to često nisu, ali opći dojam u kombinacija sa kratkim, svojevoljnim i selektivnim pamćenjem kojega često imaju, u tom trenutku i njihova samodopadnost dolazi do punog izražaja, te često pripisiuju sve zasluga sebi i svojem nevjerojatnom talentu, zaboravljajući na sve prethodne probleme i odobrovoljavanja načinjena od strane svih drugih uključenih u realizaciju njihovih projekata, što je vrlo čest slučaj.

Mnogi ne znaju da puno pjevača uopće ne bi postojalo bez volje velikih menadžera i njihovih donesenih odluka da se netko forsira, bez obzira na njIhov bazični urođeni ili stečeni talenat. Konačni uspjeh uvijek je upitan ako se puno stvari u datom trenutku ne poklopi, a sreću nikada ne smijemo eliminirati iz svega toga.

Bez minimalnog postotka sreće svaki projekt se dovodi u pitanje.

Izgled je važan, ali često ne i presudan koliko su na primjer važne naglašene karakterne osobine pojedinca.

Imate puno primjera fizički neprimjerenih izvođača, ali vjera u samoga sebe, radom na sebi, nesvakidašnjom upornošću i željom da se nešto napravi, ti izvođači kotiraju vrlo često i bolje od onih koji su fizički impresivniji, ali samim time i manje razvijeniji, u svakom pogledu.

Izvođači lijepe vanjštine čak su u manjini, što je neobično, ali s obzirom da u životu nisu imali problema i lakše su i sa manjim naporom svladavali probleme koji su postavljani pred njih, te su većinu stvari odigravali i realizirali zahvljujući svome iznimnom izgledu, pa kod njih vrlo često izostaje i manjka htijenje i volja, nisu toliki fighteri kao ovi drugi i lakše odustaju.

Kad malo bolje razmislite dođete do zaključka kako uglavnom izvođači lošijeg fizičkog izgleda vladaju svim svjetskim scenama pa i našom.

Uglavnom, najmanje fizički privlačni izvođači su redom i mahom, te i skoro u pravilu najpopularniji.

Zanimljivo bi bilo pitati i menadžere o njihovom postotku uspjeha stvaranja novih zvijezda u smislu ostvarenja i pogrešaka u razvoju i nastajanju mnogobrojnih pokušanih i realiziranih projekata.

Pravila u biznisu su slijedeća od 10 poslovnih pokušaja , 1-2 su odmah otpisana, 6 ih je vegetirajućih, od toga su 4 prosječna, 2 vremenski tinjajuća, a 1-2 rade izniman posao.

Kakvi li su podatci u glazbi?

Da ne dužim, ugodan dan, život i dobro došli u svijet glazbe vam želim.

Ovo je vaše vrijeme, samo ovladajte prethodno napisanim.

Sretno, …. možete vi to ….. ako nitko ne vjeruje u vas, ….. ne brinite, …………….. ja ću.

Veliki pozdrav,

Marin Bukmir

https://www.facebook.com/marin.bukmir

Kategorije : Glazba
Oznake :