HORECA EDUKACIJE

000001 10/04/2021 No Comments

HORECA EDUKACIJE

Nebrojeno puta čuo sam za potrebe edukacija osoblja (konobara i barmena) pred sezonu. Međutim, osim iznimaka kojih je sve više, ali ne dovoljno, još uvijek se ne radi strateška edukacija. To znači, da se odredi koji tip osoblja treba određenu edukaciju, za koji period i gdje će ih ti rezultati dovesti.

Ono što je osim strategije ključno, su potrebe hotela odnosno njihova gastro ponuda u svim objektima te biti ukorak sa istom glede educiranog osoblja.

Osobno sam imao iskustva raditi u 5* hotelima i vrhunskim barovima i to na upravljačkim pozicijama kao supervizor i temeljem tog iskustva znam gdje se najčešće griješi. U ovom tekstu želim ukazati na smjernice pravilne edukacije osoblja.

Kategorizacija hotela bi se trebala temeljiti na obrazovanom osoblju, enogastro ponudi i naravno smještaju i sadržaju.  Ako imamo hotel sa 5* u petogodišnjem planu bi trebalo stajati da svi konobari završe somelijerski tečaj,  najmanje prvu razinu. Zatim, glavni barmeni bi trebali imati položen tečaj iz mixologije, organizacije rada u baru i poznavanje destilata i naravno položen ispit za baristu. Pa tako imamo grupu stalnih zaposlenika u koje se kontinuirano ulaže izvan sezone (posjeti i učenje o svjetskim barovima, sajmovima, destilerijama, vinarijama i tako dalje). Također, sezonski radnici koji se priključuju početkom sezone, a koji su najčešće novi trebaju proći osnove navedenih treninga.

Zatim je najbitnija zainteresiranost, entuzijazam i želja za učenjem kod svih djelatnika. Eh, kako to postići? Najbitnije je da im se predstavi od koga će učiti, što će učiti i što će dobiti stečenim znanjem, koji osim teorijskog dijela utječe i na koeficijent plaće. Nije dovoljno samo educirati ljude i držati ih na razini prethodnih primanja,  već moramo biti svjesni da proporcionalno stečenom znanju raste i plaća ili će nam djelatnik otići ili će biti nezadovoljan. Dakle, danas trebamo motivirati djelatnika za učenjem i osigurati mu sve uvjete za učenje (mentor, oprema, vrijeme). Tada će naš hotel nakon planski određenog vremena kategorizacijski biti potpun ili uglavnom potpun.

Od koga učiti? Najsmiješnije mi je kad se objave natječaji i slanjem najjeftinijih ponuda tvrtka ili fizička osoba  dobije posao, međutim najjeftinije uglavnom nije najbolja opcija za prenošenje znanja. Hotelski menadžment ne bi smio omalovažiti zvanje F&B Menadžera, konobara i barmena i pustiti da se educiraju putem najjeftinije ponude, odnosno predavača, pogotovu ako govorimo o hotelu s 5*. Treba težiti ka najboljima.

Provjerite radi li se o tvrtkakma iz Hrvatske te imaju li predavači položen andragoški tečaj, pedagoški minimum, kvalifikacije za predavanje, iskustvo i znanje. Ako se po tom kriteriju gleda tada možemo računati da će uspjeh biti moguć. I ono što je najbitinije da ta osoba/tvrtka također planira 5 godina raditi sa hotelskom kućom ili barom kako bi mogla pratiti razvoj i napredovati svake godine (follow up). Nije niti najsretnije rješenje ako konzultanstka tvrtka radi sa još 4 hotelska lanca ili bara istovrmeneno, mislim da se tu gubi fokus i kvaliteta.

Dodao bih da se doista bez petogodišnjeg plana razvoja edukacije osoblja paralelno sa gastro ponudom i okruženjem, ne može postići da kategorizacija hotela bude usklađena sa gore navedenim primjerima, isto vrijedi i za restorane i barove. Danas se sve više otvaraju i manji hoteli takozvani boutique hoteli, koji upravo o tome trebaju najviše voditi brigu jer ih znanje osoblja i njihova educiranost određuju.

Meni je uvijek na prvom mjestu bilo prenijeti znanje na najbolji mogući način, osigurati ”follow up” i biti u sinergiji sa ponudom i okruženjem. Nadam se da će ovaj model prihvatiti i mlađi kolege predavači kao i privatne ustanove koje se bave edukacijom u turizmu za HoReCa industriju.

 

Master Vjenceslav Madić Kishoni

www.mixyflairstyle.com.hr

Kategorije : Hrana
Oznake :