HRANOM DO PREPLANULOG TENA

000001 27.08.2019. No Comments

HRANOM DO PREPLANULOG TENA

Dolaskom, odnosno trajanjem ljeta i viših temperatura, svi potajno priželjkujemo preplanuli ten.
Brojni preparati koji ubrzavaju tamnjenje kože ili omogućavaju postizanje preplanulog tena ”preko noći” sadrže sastojke koji oštećuju našu kožu. Oni su jako korisni kao instant rješenje, ali osobno ne podržavam njihovo dugoročno korištenje tijekom ljetnih mjeseci.

Pripremu kože za ljeto i more možemo započeti već i prije godišnjeg odmora i odlaska na more.
Donosim Vam nekoliko savjeta kako pravilnim odabirom namirnica ubrzati tamnjenje kože i osigurati predivan mladenački sjaj.

Studija provedena na jednom sveučilištu u Velikoj Britaniji pokazala je da su ispitanici atraktivnijima proglasili one kandidate koji su imali prirodni ten održavan unosom hrane bogatom karotenoidima, vitaminima i mineralima nego one koji su se izlagali suncu.

Hrana koja obiluje beta karotenom ima najveći utjecaj u postizanju preplanulog tena.
Osim toga, ona je bogata antioksidansima koji štite kožu od utjecaja štetnog sunčevog zračenja ali i drugih tvari iz okoline.
Većina namirnica biti će vam već od prije poznata, a gotovo sve dozrijevaju u proljeće i ljeto.

  • Mrkva
  • Slatki krumpir – batat
  • Dinja
  • Breskve
  • Rajčice
  • Paprike
  • Marelice
  • Tikva

Kako bi što lakše zapamtili cijeli popis prije sljedeće kupnje vodite se jednostavnom asocijacijom: svježe, sezonski, narančasto i crveno.

Ipak, osim vedre narančaste i crvene na tanjur uvrstite i zelenu koja također obiluje beta karotenom. Namirnice poput kelja, brokule, zelenih paprika i špinata su niskokalorične, kombinirati ih možete svježe u salatama, dodati u smoothie ili kuhati u juhama i varivima.

Jeste li znali da od slatkog krumpira možete napraviti zanimljivi međuobrok?

Čips od slatkog krumpira

Potrebno je:

  • Dva veća gomolja koja prethodno treba dobro oprati od zemlje i osušiti.

Postupak

  • Narežite ih na što tanje šnite i dobro nauljite maslinovim uljem.
  • Pećnicu prethodno zagrijte na 200 stupnjeva a krumpir posložite na lim obložen papirom za pečenje.
  • Pecite 25 minuta dok ne postanu hrskavi. Ne zaboravite okrenuti šnite na pola pečenja.
  • Kada je čips gotov, posolite ga krupnom morskom soli koju po želji možete pomiješati s drugim začinima poput mljevene crvene paprike, češnjaka u prahu, cimeta, klinčića ili sastojkom koji volite.

 

Anđela Jelavić mr. kliničkog nutricionizma

https://www.facebook.com/angelamsn

Oznake :