ITALIJA JE POBJEDNIK EUROSONGA 2021. – FINALNA VEČER – STRUČNA ANALIZA
000001 23/05/2020 No Comments
Ovo je 65 natjecanje za pjesmu Eurovizije. Danas uglavnom iznosim opći dojam uz blage komentare svega što se događa na sceni.
Detaljne komentare možete pročitati na linkovima navedenim na kraju teksta, u mojim prethodnim blogovima.
U finalnoj večeri natječe se 26 zemalja.
01. Cipar – samouvjerena plesačica i osrednja pjevačica, pjesma zanimljiva, ali ništa posebno. Izvođačica se inače profesionalno bavi aerobikom i plesom.
02. Albania – kako rekoh, zastarjela produkcija, melodijske linije također, način interpretacije i pjevanje isto, pjesma je demode i nezanimljiva. Žao mi je, ali očekivali smo puno više od njih.
03. Izrael – vrlo zanimljiva pjesma, bolja od ove dvije prethodne. Produkcija vokal i melodije su vrlo zanimljive, prizvuk njihove glazbe se osjeti, ali pjesma je odlično odrađena. Aranžman na refrenu odličan, ponašanje na sceni izvrsno s obzirom na 21 godišnju izvođačicu. Bila je plesačica baleta, vjerojatno i od tuda ta zavidna samouvjerenost na sceni.
04. Belgija – zanimljiv alt pop, to više nije u trendu. Prije 20-ak godina bi bilo vrlo zanimljivije, ali sve drugo odreađeno je korektno i profesionalno. Previše je tmurno za Eurovizijski nastup. Ovakva glazba se više koristi kao pozadinska u filmskoj industriji.
05. Rusija – ništa posebno. Pjesma s prenaglašenim lokalnim karakterom. Aranžman i produkciju ne možete ni komentirati, sve je odrađeno na lokalnoj razini. Izvođačica je jako angažirana na području ljudskih prava i psihologinja je po struci.
06. Malta – kako sam i prije pisao ovo je jedna od najboljih skladbi, solo specifično dobar, vokal savršen i zvuči iznimno profesionalno. Pjevačica specifična i vrlo samouvjerena. Prateći vokali su odlični, aranžman i produkcija, sve je napravljeno vrhunski. Usput – 18-godišnja Maltežanka potpisala je i ugovor s diskografskom kućom Sony Music, što ujedno i potvrđuje moje hvalospjeve o njenom vokalu. Bravo Malta.
07. Portugal – ovo je možda čak i bolja skladba. Pjevač vokalno vlada scenom, afektira vokalom, ali pjeva izvrsno i vokal ima savršenu boju. Aranžman je malo rascjepkan, pjesma produkcijski i nije toliko savršena, koliko je melodijski pogođena, a vokal diže pjesmu na najveći mogući nivo. Izvrsno.
08. Srbija – produkcija i ulaz su dobri, aranžman, melodijske linije su također dobri. Izvođačice plešu i ponašaju se iznimno samouvjereno.
09. Engleska – uvod i strofa su neuvjerljivi, refren zanimljiv naročito s ritmom, solo izrazito plesni, melodijske linije podbačene, produkcija ok, ali sve u svemu vokal i pjesma su samo prosječni. Bas dionica u pjesmi na refrenima je najbolja u ovoj skladbi. Očekivao sam puno više od prijestolnice glazbe.
10. Grčka – osrednja pjesma, melodijske linije ne zadovoljavaju visoke kriterije, produkcija, aranžman i vokal, sve je samo na razini osrednjosti. Refren pada i ne diže pjesmu, prateći i glavni vokal pjevačice su neuvjerljivi. 18-ogodišnja izvođačica je neiskusna i vokalno nezrela.
11. Švicarska – odličan ulaz, vokal i aranžman su izvrsni. Samo na jednom tonu je pjevač bio nečist intonativno, melodijske linije su neobične i neočekivane, vokal se izvrsno nosi s time, aranžman i produkcija funkcioniraju kao jedno i snažan su dodatak ovoj fenomenalnoj pjesmi. Falseti su iznimni, harmonije također neočekivane, a vrisak i vokali na kraju u zadnjem refrenu su vrhunski odrađeni. Kraj je odličan. U francuskom The Voice-u izvođač je došao do polufinala. Bravo Švicarska, odlični ste.
informationcroatia.com
12. Island – ima odlično odrađenu melodijsku liniju, aranžerski vrlo plesna pjesma, mijenjanje ritma i spuštanje vokala daje posebnost. Ovo je vrlo interesantna aranžerski, produkcijski, melodijski i vokalno složena pjesma. Prateći vokali su odlično ubačeni. Koreografija izvođača i benda je minimalistička, ali izvrsna. Glavni izvođač je visok 2m i 8cm, tako da je najviši izvođač ovog Eurosonga. Šteta što ih je korona spriječila da izvode pjesmu uživo.
13. Španjolska – a cappella strofa otpjevana, pre-refren ok, refren izvrstan. Vokal tanki, ali se dobro uklapa u aranžman. Ritam iznenađuje u drugoj strofi, promjena ritma na refrenu dodaje konfuziju u izvedbi. Bridge ok, zadnji refren ulaz ok, vokal u dijelu bez teksta je uvjerljiv i specifičan, uz improvizaciju melodije ostavlja dosta dobar dojam, ali sve je nekako tanko i ne baš uvjerljivo.
14. Moldavija – intonacija, pjesma i melodija neuvjerljivi, plesno interesantni. Refreni su najbolji dijelovi pjesme zajedno sa solima i to je sve. Vokal jednostavno ne prati pjesmu, nažalost. Pjevačica i style-ing interesantni, pjevačica vrlo simpatična, samouvjerena i vesela.
15. Njemačka – ulaz, ritam, melodijske linije, produkcija i aranžman ništa posebno. Izvođač vokalno neuvjerljiv. Šaljiva izvedba, koju moram priznati da baš ne razumijem. Sve vuče na neku dječju pjesmicu, napravljenu za potrebe jutarnjeg programa. Povlaštena uloga koja im je data, kao i Englezima, u glazbenom smislu, je ovaj puta potpuno neopravdana.
16. Finska – standardno dobri, produkcija, aranžman i melodije napravljeni su za neki moderniji akcijski film. Huk u refrenu odlično osmišljen, sve je ok, ali moram priznati da su potpuno drukčiji i mislim da se natječu s pogrešnom konkurencijom. Pjesma je odlična, ali ne znam koliko pripada Eurosong natjecanju.
17. Bugarska – specifičan i vrlo interesantan vokal. Pjesma, melodijske linije, produkcija, aranžman i sve drugo su odlični. Izvođačica samouvjerena, vokalno specifična i snažna. Nisu pobjednička skladba, ali potencijal imaju. Vokal je pridodao sentimentalnost skladbi, prateći vokali u zadnjem refrenu, zajedno s aranžmanom su digli pjesmu na veći nivo i kraj je vrlo specifičan s nabrajanjem i rezanjem zadnjeg sloga u pjesmi.
18. Litva – Spcifičan ulaz i alternativan prizvuk daju tu specifičnost. Aranžman je dosta dobar, ritam sa šesnatinkama je podigao pjesmu, ali je sve dosta alternativno. Mislim da ne mogu konkurirati za pobjedničku pjesmu, mada su produkcija, pjesma, aranžman i melodijska linija vrlo dobri.
19. Ukrajina – etno skladba, lokalnog karaktera. U odnosu na druge skladbe, djeluje neusporedivo, možda je možemo usporediti s Rusijom. Produkcija i sve drugo je napravljeno na razini lokalnih tradicionalnih pjesama, kraj sa urlikom specifičan.
20. Francuska – uvod, strofa i refren su zanimljivi. Šansonjerski pristup i pjesma kao da je skladana i napravljena nekad davno prije. Odličan aranžman, melodije i produkcija su također odlični, ali ne znam je li ovo dobro vrijeme za ovu pjesmu. Kraj je čista Tereza koju slušamo već godinama, koja također u svojim pjesmama naglašava utjecaj te vrste glazbe, a i cijeli glazbeni stil kao da je rađen za našu dragu Terezu.
21. Azerbejdžan – skladba interesantna, refren je najbolji dio pjesme. Pjevačica je samouvjerna i ima vrlo sigran vokal, ali najbolja stvar je muški vokal koji se pojavljuje prije refrena sa ma,ma, ma i podiže pjesmu.
22. Norveška – pali anđeo, melodije, aranžman i skladba su samo prosječni i ništa više. Melodija na refrenu je malo podigla pjesmu, ali sve u svemu ništa posebno. Mogu oni i bolje. Izvođač ima tikove, koristi ih kao zaštitni umjetnički znak i po njima je dobio i koncipirao svoje umjetničko ime.
23. Nizozemska – uvod, vokal i aranžman su neuvjerljivi. Prateći vokali su interesantni. Produkcija, aranžman u drugoj strofi je prosječan, ali ništa spektakularno u svemu tome ne čujem. Domaćini su ipak mogli poslati nešto bolje.
24. Italija – ulaz gitaristički odličan i specifičan s rifom. Pjesma ima dobre melodijske linije, rokerska izvedba i naš Bare i Majke bi mogao biti izgleda učesnik u nekoj od sljedećih Eurovizija. Pjesma je odlična, izvođač uvjerljiv, vokal malo tanak, ali ponašanje na sceni i bridge su fenomenalni. Produkcija izvrsna u toj vrsti glazbe. Gitaristički solo na kraju je odličan, sve u svemu jako dobro, ali ne znam koliko je primjereno u odnosu na sve druge skladbe. Vraća nas u razdoblje od nekoliko godina unatrag.
25. Švedska – odlična, svi dijelovi su odlični, uključujući vokal i produkciju. Radiofonična skladba. Produkcija i sve drugo je na zadovaljavajućem nivou. 19-ogodišnjak vrlo samouvjeren.
26. San Marino – uvod i cijela skladba su samo ok, ništa posebno i zvuči kao prosječna Eurovizijska skladba. Rapper je podigao pjesmu, sve u svemu detaljnije sam ju komentirao u prethodnom blogu, pa ako vas zanima i ako vam se da, pronađite i tamo komentare, kao i za sve druge skladbe.
Zaključak
Mislim da smo ipak trebali biti u finalu i žao mi je što nije bilo tako. Ipak smo realno bili bolji od nekoliko skladbi u finalnoj večeri. Ovo je bio veliki stres za našu mladu i simpatičnu Albinu, tako da nismo dobili izvođački maksimum od nje. Ako je realno usporedimo s drugim izvođačima, koji su prštali od samouvjerenosti i ponašali se na stage-u toliko samouvjereno, kao da su statusno već dugo etablirane zvjezde, ona je ipak bila malo neuvjerljivija. Naša draga Albina bez obzira na sve pokazano je iznimno talentirana djevojka, smatram, mislim i uvjeren sam da je ipak zaslužila biti uvrštena u finalnu večer i da je trebala biti među najboljim predstavnicima. Šteta.
Talijanska pjesma je na kraju odnijela pobjedu. Čestitke.
Marin Bukmir
Prethodne objave:
EUROSONG 2021. – DRUGA POLUFINALNA VEČER – ROTTERDAM, NIZOZEMSKA
HLADAN TUŠ I NEVJERICA – POVIJEST SE PONAVLJA – EUROSONG 2021. GODINE
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena. obavezna polja su označena *