KONTINUITET I DISKONTINUITET
000001 04/02/2019 No Comments
Na filmu i televiziji kontinuitet može biti od presudne važnosti, dok u kazalištu praktički ne postoji. U kojoj ruci je glumac držao čašu u prethodnom kadru? Koliko je u njoj bilo tekućine? Na takva i slična pitanja trebamo znati odgovore, kako se u montaži ne bismo našli u bezizlaznoj situaciji, odnosno kako se publika ne bi smijala ili zgražala nad nedosljednostima i nelogičnostima umjesto da prati film. Dakle, moramo paziti da se unutar istog prizora (ili u nizu prizora, ako se odvijaju u vremenskom kontinuumu, tj. bez elipse) dosljedno držimo onoga što smo na početku sami zadali.
Za kontinuitet na snimanju filma zadužena je osoba koju nespretno zovemo skript (u engleskom continuity person; nije ni to najzgodnije, ali barem točnije). To, međutim, ne znači da glumac o kontinuitetu uopće ne treba voditi računa. Uostalom, skriptu ponekad nešto i promakne, a osim toga, savjestan glumac koji brine o kontinuitetu omiljen je od strane suradnika u ekipi. Smatrajte to dijelom vaše profesionalne zadaće.
Kontinuitet, pak, uloge, odnosno emocija i ideja koje glumac prenosi publici redovito je u neskladu s diskontinuiranom prirodom snimanja filma. Gotovo bez iznimke, plan snimanja ne prati kronologiju scenarija. Naime, nužno je uskladiti brojne varijable (raspoloživost glumaca, lokacije, vremenski uvjeti, radno vrijeme, financijski okviri itd.) kako bi se film uopće realizirao. Posljedica toga je diskontinuirano ili skokovito snimanje.
Za razliku od kazališne predstave, na filmu će se glumac često naći u situaciji da scene s početka filma, u kojima se njegov lik prvi put pojavljuje, snima nakon kasnijih scena, možda i posljednje. To znači da tijekom snimanja lik koji tumači nema prirodnu putanju, kakva je scenarijem i probama zacrtana. On će morati „izrezati“ svoju ulogu na dijelove i onda odigrati svaki dio izvan kontinuiteta kad dođe vrijeme, imajući pritom u vidu kontekst onoga što je prethodilo toj sceni i onoga što slijedi, kako bi mogao izgraditi kompletnu ulogu, sa svim emocionalnim preokretima, usponima i padovima.
Zvonimir Rumboldt
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena. obavezna polja su označena *