PTICE U LETU
000001 29/07/2019 No Comments

Vjerujte svi fotografi imaju vrlo težak zadatak kada teže tome da im kadrovi budu vrhunski, bez puno izrezivanja, odnosno “cropanja”.
Uhvatiti pticu u letu, a posebice u njenom lovu predstavlja velik izazov i za fotografe s dugogodišnjim iskustvom. Većina ptica je relativno mala i iznimno brza. S teleobjektivima kojima ih pokušavamo fotografirati gledamo ih približene i morate znati da one tada postaju još nepredvidljivije i zahtjevnije za fotografiranje.
No upravo je u tome čar i strast svakog ozbiljnijeg wildlife fotografa.
Ovjekovječiti trenutak iz života određene vrste ptica, koji se gotovo u pravilu dešava toliko brzo da ga ljudsko oko teško uspijeva i registrirati, predstavlja vrlo zahtjevan i ozbiljan zadatak ispred svakog fotografa.
U takvim situacijama koristimo velike brzine zatvarača, odnosno ekspozicije.
Najmanja prihvatljiva brzina za takve situacije je ona od tisućinke sekunde, 1/1000sec.
Kako to vrlo često nije dovoljno, ponekad je potrebno koristiti i veće brzine ekspozicije, čak do 1/8000 sec!
Nakon nekoliko sati napornog čekanja, u vrlo različitim vremenskom uvjetima i iščekivanja da se dogodi taj trenutak koji toliko priželjkujete, odnosno da se vaš objekt pokrene u željenom smjeru ili napravi nešto nepredvidljivo i neočekivano, u tom trenutku sve mora biti spremno i apsolutno podešeno kako biste uspjeli u djeliću sekunde reagirati i napraviti vrhunski snimak. Postotak dobivanja vrhunskih fotografija, iznenadili bi se je iznenađujuće malen, bez obzira na iskustvo fotografa. Naravno da oni iskusniji su i mnogostruko uspješniji, ali opet taj postotak nije prevelik. Na to jednostavno morate biti spremni u samom startu u ovom segmentu fotografiranja.
Osim faze čekanja, svakog fotografa iscrpljujuje i pripremanje zaklona, jer morate ostati potpuno neprimjećeni, naročito kada su u pitanju ptice.
Kamuflažno skrivanje se izvodi u maskirnom šatoru ili nekim sličnim improviziranim skloništima, kako ne bi narušili ili poremetili svojim vidljivim prisustvom atmosferu okoliša u kojem se nalazite.
Vještina se stječe treniranjem i upornim ponovnim pokušavanjem, a sa željom da se još više usavrši željeni kadar, odnosno scena.
Samo marljivim radom i konstantnim odlascima u čudesnu divljinu bit ćemo nagrađeni ovakvim fotografijama.
Te fotografije, kao krajnji rezultat pružaju veliko zadovoljstvo koje je vrlo teško vokabularno izraziti i još teže opisno opisati.
Petar Sabol, MFIAP, EFIAP/DIAMOND1, EPSA, SONY Imaging Ambassador
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena. obavezna polja su označena *