SAVJETI ZA ZDRAVIJI I KVALITETNIJI ŽIVOT

000001 09.08.2019. No Comments

SAVJETI ZA ZDRAVIJI I KVALITETNIJI ŽIVOT

Nije tajna da zadnjih nekoliko godina živimo u užurbanom i modernom načinu života gdje se briga o sebi često postavlja na stražnji plamenik. Iako nužno ne možemo kontrolirati svoje zdravlje, možemo poduzeti korake za sretniji i dugovječniji život.

Kako bismo imali kvalitetniji i zdraviji život jedan od bitnih koraka je naučiti voljeti svoje tijelo, njegovati ga, liječiti, imati uravnoteženu prehranu i tjelesnu težinu. Vrlo je važno razumijeti temeljni uzrok problema i shvatiti da će vam trebati puno strpljenja, vremena i predanosti. Na tom putu bit će dobrih i loših dana, bit će uspona i padova, no kako vrijeme bude prolazilo razumijevat ćete dodir svoga tijela. Recept za zdrav život uključuje mnogo više od jedne tablete. Dobro zdravlje povezano je sa našim životnim stilom i svakodnevnim radnjama kroz obitelj, prehranu, okruženje, samokontrolu i spavanje. Preuzmite kontrolu i budite najbolja verzija sebe, jer prava reforma zdravlja započinje isključivo u vašem kućanstvu, a ne u nekom ministarstvu. Pravilno razumijevanje uloge hrane u našem organizmu ključ je dobrog zdravlja.

„Sve što putem hrane unosimo u organizam, gradi nas i mijenja, a o tome što smo unijeli ovisi naša snaga, naše zdravlje i naš život”, rekao je davno čuveni otac medicine Hipokrat.

Mi smo ti koji odabirom nadahnute i pravilne ishrane možemo preobraziti naša tijela i umove. Tijelo je čudesni fenomen koji neprestano zahtijeva odabir hranjivih tvari koji će nam dati potpuni osjećaj zadovoljstva, punoće i energije. Kada hranimo svoje bakterije hranjivim tvarima one napreduju i nadmašuju učinke loših bakterija u crijevima. No kada počnemo hraniti loše crijevne bakterije s hranom koja im se sviđa, u prijevodu prerađenom hranom, dolazi do disfunkcije probavnog sustava.

Prerađena hrana je hrana koja je dizajnirana kako bi nas privukla isključivo zahvaljujući dobrom marketingu, a sve što na sebi ima etiketu ima i dodatke koji negativno utječu na naše zdravlje. Prilikom obrade iz hrane se često uklanjaju hranjive tvari, vlakna i voda, a da bi joj se „vratio“ prirodan okus dodaje se poprilično masti i šećera. Povećani unos loših masnoća, šećera, glutena i ugljikohidrata dovelo je do nove epidemije upalnih, autoimunih, kardiovaskularnih i degenerativnih bolesti kao i poremećaja metabolizma. Većina hrane koju danas jedemo je genetski modificirana. Primjenom genetski modificirane hrane unosimo više toksina i remetimo funkciju crijevne flore te pogodujemo razvoju drugih ozbiljnih zdravstvenih problema.

Prava hrana je hrana koja se uzgaja na tlu, bez pesticida i drugih kemikalija. I ona ne zahtijeva oznaku ili „fancy „ ambalažu. Na njoj nećete vidjeti natpise „bez masti“ ili bez šećera, to je hrana koja ne dolazi s popisom sastojka. Prava hrana osigurava dovoljnu količinu kalorija, vitamina, minerala, bjelančevina, masti i tekućine. To je hrana koja podupire zdravlje i kvalitetu života. Ne sadrži loše masnoće niti pogoduje povećanju srčanih bolesti i pretilosti. Prava hrana je prilično jednostavna i ne ovisi o brojanju kalorija iz dana u dan. Naše tijelo ne broji kalorije, nego broji hranjive tvari koje unosimo unutra. Istinska moć zdravlja i dugovječnosti nalazi se u našim rukama i na našim tanjurima.

Naučite slušati svoje tijelo, a ne ono za čime vaš jezik žudi.

Lagano kušajte hranu i uživajte u okusima. Kvalitetan odabir hranjivih tvari pomoći će vam izbjeći nepotrebnu žudnju. Opustite se, budite jednostavni i nemojte dopustiti da vam hrana postane neprijatelj. Pronađite zdravu ravnotežu u kojoj ćete svom probavnom sustavu pružiti potporu kako bi optimalno probavili hranu bez neugodnih nuspojava.

Vrlo je važno shvatiti da možete jesti najzdraviju hranu na svijetu, ali ako ste nesretni, neispunjeni i ne volite to što radite, zdravlje i sreća će vas lako izbjeći. Popravljanje crijeva je prvi korak u vraćanju zdravlja te je neophodno za obnovu crijeva, stanično iscjeljivanje, zdravlje i sreću. Stres je jedan od glavnih uzroka sindroma nepropusnih crijeva i okidač za mnoge zdravstvene probleme.

Odvojite malo vremena i priuštite sebi stvari koje volite , uključujući i redovito lagano vježbanje. Vježbanje smanjuje upalu i povećava razinu energije, balansira hormone i poboljšava otpornost na inzulin.

 

Helena Jakoliš

https://www.facebook.com/zdravlje2212

https://www.facebook.com/zdravoislasno.net

https://www.zdravoislasno.net/

https://www.instagram.com/zdravoislasno/?hl=en

Oznake :