Tajne producentskog i menadžerskog posla
000001 18/01/2019 No Comments
Poštovani čitatelji i pratitelji Freeoglasnika, ja sam producent i menadžer Zoran Škugor. U svojim blogovima pisat ću vam o svom prebogatom iskustvu i dugogodišnjem radu s najvećim glazbenim zvijezdama Hrvatske. Osvrtat ću se na glazbu susjednih država, najnovije glazbene trendove i povremeno iznositi svoje stavove o aktualnim temama na glazbenoj sceni.
Učit ću vas kako pravi menadžeri razmišljaju i kako donose odluke kroz primjere iz prakse.
Danas krećem od osnovnih stvari u komunikaciji jednog menadžera i izvođača.
Budući da mi se često javljaju mladi izvođači, djevojke i mladići, prvo što radim jest da preslušavam njihove snimke, ili ih odem čuti tamo gdje javno nastupaju. Kad čujem kako izvođač, on ili ona pjeva, važno mi je procijeniti i njihov izgled i ponašanje na stage-u (kontakt s publikom, priča, kontakt s bandom i samo ponašanje izvođača na sceni, ples, kretnje, humor , odnos s publikom i odnos s nadređenima koji su im omogućili nastup).
Nakon toga imam jasniju sliku o izvođaču, određeniju profesionalnu procjenu u kojoj fazi se trenutno izvođač nalazi i projekciju u kojoj bi i sam bio angažiran, te u takvoj projekciji dobivam i moju slobodnu procjenu u sprezi s osjećajem što mogu očekivati i najviše izvući ili napraviti od istog izvođača.
Ljepota je iznimno važna.
Tražim uvijek izvođača koji, kad jednog dana bude imao hit, može doći na naslovne stranice časopisa, web-portala i tako dalje. Moje dugogodišnje iskustvo mi nalaže i daje za pravo da iznimno dobro poznajem i prepoznajem sve kriterije urednika koji odlučuju o tome.
Ako izvođač ne zadovoljava kriterije fizionomije, mora imati veliki hit da dođe na naslovnice ili zbog nečega drugog, na primjer skandala, roditelja, ili nečega sličnog. Uglavnom tada ih urednici ne bi smjeli ignorirati, preskočiti njihov hit, zaobići ih ili ne objaviti.
Sljedeća važna stvar je to da, kad se bira autor pjesama, a ako netko od njih nije ta osoba, razgovaram s njima na koju vrstu glazbe naginju, je li to zabavna glazba, pop, rock, pop rock, dance i tu kad se složimo oko vrste glazbe, tad procjenjujem kakav rejting u svijetu glazbe imaju izvođači tog tipa.
Analiziram koliko se takav tip glazbe na našim radio postajama vrti i koliko su zastupljeni u svakodnevnom emitiranju.
Kad provjerim koliko se vrte i slušaju, idem tražiti autora koji može napraviti nešto slično na svjetskoj razini, s obzirom da se obraćamo mladoj publici, koja je dosta vezana uz engleske izvođače – američke, europske, australske, te MTV i slične stanice koje emitiraju spotove.
Dakle mlade ne možete prevariti i moraju dobiti ono što oni svaki dan slušaju ili nešto tome slično što gledaju preko televizije, slušaju preko radija, interneta ili skidaju preko Youtube-a i sličnih web-portala.
U ovom trenutku u Hrvatskoj imamo samo dva ili tri skladatelja i producenta koji mogu donekle konkurirati svjetskoj glazbenoj sceni, po pitanju produkcije.
Moj zadatak je dati im smjernice i uputstva na kojem tragu se radi.
Zatim gledam može li taj skladatelj dovesti i napraviti pjesmu po mjerilima svjetske produkcije, a ako ne može, tražim tko će raditi produkciju.
Dijelim obveze na ekipu koja radi melodije i tekstove, a produkciju prebacujem i često ju tražim izvan Hrvatske, naravno ako naši producenti ne mogu zadovoljiti kriterije, što nije uopće lako, kad znamo da se vani producenti godinama školuju da bi bili spremni obavljati zadatke vrhunske produkcije najzahtjevnijih svjetskih izvođača.
Žao mi je, moram na sastanak. Drugi put nastavljamo dalje, …..
Zoran Škugor
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena. obavezna polja su označena *