ZAŠTO ŽENE VLADAJU PR SVIJETOM?
000001 15/07/2022 No Comments
Ako i o jednom području menadžmenta možemo govoriti kao o području gdje žene imaju apsolutnu “nadmoć” nad svojim muškim kolegama onda su to odnosi s javnošću, odnosno svijet komunikacijskog menadžmenta. Istraživanje najvećeg svjetskog udruženja za poslovno komuniciranje i odnose s javnošću IABC-u (The International Association of Business Communicators) pokazuju kako 74 posto ispitanika iz odnosa s javnošću smatra da žene imaju istu priliku za napredovanje u PR-u i poslovnom komuniciranju kao i muškarci, što je definitivno prilično nadmoćna brojka u odnosu na stanje u drugim zanimanjima. Naravno, to se dokazuje i u praksi, gdje je prema istraživanjima Međunarodnog udruženja agencija za odnose s javnošću (ICO PRCA) – u svjetskim PR agencijama zaposleno čak 65 posto žena u odnosu na “samo” 35 posto muškaraca. U Americi ih je čak i puno više od svjetskog prosjeka. Prema istraživanju IABC-a, na poslovima odnosa s javnošću i komunikacijama zaposleno je čak 76 posto žena. U Hrvatskoj ih je iznad 70 posto!
informationcroatia.com
Kako bismo uspješno odgovorili na pitanje “Zašto žene vladaju PR-om?”, odnosno zašto situacija u svijetu komunikacijskog menadžmenta ide “na ruku” ženama, možemo pretpostaviti kako je u pitanju očito neki poslovni interes, budući da se poslovni svijet temelji na racionalnom, a ne emocionalnom.
S tim u vezi pogledajmo kakve se poželjne osobine najčešće traže u natječajima za popunjavanje radnih mjesta u ovoj struci: laka komunikacija s ljudima, elokvencija, organiziranost, kreativnost, energičnost, znatiželja, praćenje raznih područja života, sposobnost empatije i slušanja ljudi, dobar smisao za humor, moć uvjeravanja, dotjeranost i ugodna pojavnost, sposobnost nošenja s rokovima i hitnošću…
Ukratko, posao u odnosima s javnošću traži dinamičnost, iziskuje mnoga posebna znanja i neprestano učenje te sposobnost učinkovitog komuniciranja s ljudima najrazličitijeg profila.
Zaključak se nameće sam po sebi. Iako mnogi muškarci savršeno “livaju” u svijetu komunikacijskog menadžmenta čini se da su sve navedene osobine i potrebiti senzibilitet nekako prirođenije kod žena. Uz to, budući da uprave tvrtki a i visoke političke dužnosti obično “drže” muškarci nekako je prirodnije da njihova “desna ruka” za komunikaciju s vanjskim, ali i unutarnjim javnostima budu žene, koje će znati i često nepopularne odluke “upakirati” u javnosti prihvatljiv omot. Čini se da su to dva najvažnija razloga što su ove značajne funkcije u većoj mjeri povjeravane ženama nego muškarcima. No, konačan odgovor ipak je teško dati!
Budući da je kvalitetna komunikacija temeljni preduvjet za uspjeh u odnosima s javnošću, spomenimo da više teoretičara PR-a navodi kako žene “dokazano” bolje komuniciraju. Pritom žene svjesnije koriste neverbalnu komunikaciju i lakše ju iščitavaju kod svojih muških kolega. Uz to su bolji slušatelji svojih sugovornika što je preduvjet razumijevanja i uživljavanja u želje i potrebe poslovnog partnera, a vrlo često iščitavaju i između redaka, što ne ide u korist njihovim sugovornicima. Otvorenije su i prodornije u komunikaciji, a uglavnom i prirodnije u interpersonalnoj komunikaciji. Istraživanja pokazuju kako imaju više strpljenja i za duge razgovore. No, najvažnija je činjenica kako su spremnije učiti, tako da jednostavnije od muških kolega svladavaju nove zadaće ili uče ono što ne znaju.
Pored uspješne komunikacije velika je prednost žena i njihova emocionalna inteligencija koja je često razvijenija nego kod muškaraca, a upravo je EQ u ovom poslu puno važniji od IQ-a. Uz to, žene često znaju biti taktičnije, odmjerenije i diplomatičnije u pregovorima što se također traži u poslovima komunikacijskog menadžmenta. Ne treba zanemariti ni dotjeranost i ugodnu pojavnost, u čemu su žene – htjeli mi to priznati ili ne – u prednosti!
Na koncu, budući da komunikacijski menadžment zbog svoga poslanja, ali i taktike predstavlja najodmjereniji, najfiniji i najelegantniji dio menadžerskih poslova tvrtke logično je da su se žene našle doma upravo u ovom području, vrlo često ostavljajući muškarcima „okrutnije“ menadžerske poslove.
dr.sc. Božo Skoko
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena. obavezna polja su označena *