FINALNA VEČER EUROSONG 2023. ENGLESKA, LIVERPOOL

000001 14/05/2023 No Comments

FINALNA VEČER EUROSONG 2023. ENGLESKA, LIVERPOOL

Finalna večer – Eurosong 2023. Engleska, Liverpool

1. Austrija – Uvod nabrajanje, ništa posebno, strofa ok, ritmičan dio je odličan i nosi pjesmu, aranžman i melodija su ok, ali dosta šuplje sve djeluje, strofe su ok, ali ritmičko nabrajanje je specifično, pjevanje ok, bez falševa osim u zadnjem dijelu gdje su bile malo nesigurne.

2. Portugal – Uvod odmah ulazi s pjevanjem i zvuči ok, refren ok, solo jako dobar, zvuči tradicionalno, refreni raspjevani, pjevačica ima dobar glas, vibrato prebrz, bridge ok i ritam zarazan, melodije, aranžman i produkcija su ok, ali regionalno ograničen.

3. Švicarska – Ulaz odličan, strofa jako dobra, refren izvrstan, druga strofa s ritmom zvuči izvrsno, refreni su izvrsni, vokal svjetski i vrlo specifičan, bridge jako zanimljiv, refren i kraj je odličan, produkcija, melodijske linije, aranžman i produkcija su odlični i prate pjesmu. Sve u svemu odlično odrađeno.

4. Poljska – Uvod ok, strofa zvuči dosta loše, naročito s pjevanjem izvođačice. Uspjeli su joj podići refrene s pratećim vokalima, ali ona je cijelo vrijeme na intonativnom rubu, refreni su kao ok, ali sve u svemu ništa posebno, bridge ples od izvođačice je jako dobar i melodija u bridgu su još ok, ali sve u svemu prosječna pjesma. Aranžman i produkcija ništa posebno.

5. Srbija – Uvod ok, uz intonativne nečistoće odmah na ulazu, strofa ok, vokal ok, ali refreni su u principu pričani, plesno izvedeno interesantno, pjesma ima ok ritam, ali ništa posebno, kraj ok, produkcija i aranžman su dobri, ali regionalno ograničeni.

6. Francuska – Uvod zanimljiv, strofa ok, nova moderna Edith Piaf, refren ritmičan, aranžman ne djeluje moderno, sve u svemu očekivali smo bolju pjesmu od Francuske, melodije standardne, pjevačica ok, ali ne impresionira vokalom, refren ok i kraj je interesantan, koreografski odrađeno zanimljivo, produkcija samo ok.

7. Cipar – Uvod pjevački, strofa ok jako, refren je spustio pjesmu, mada su ga pokušali podići s vokalom od pjevača. Aranžman i produkcija su samo ok i djeluju moderno, izvođač je intonativno čist, melodije, aranžman i produkcija su ok.

8. Španjolska – Uvod glasovni, tradicionalan, flamenco, strofa ok, ali tradicionalan, aranžman moderan i diže sve to na malo veću razinu, pjevačica ok, vokali i melodije su interesantne, ali opet regionalna priča, refreni specifični, produkcija ok, sve zvuči filmično, ali i jako tradicionalno.

9. Švedska – Uvod ok instrumentlan, strofa ok, refren odličan, produkcija vrlo zanimljiva, pjevanje slično Euforiji, bridge ok, ali uglavnom ponavlja refren, sve u svemu ok, zvuči bolje od većine dosadašnjih izvođača.

10. Albanija – Uvod tradicionalan, ritam je dobar, ali sve je oslonjeno na tradiciju, melodije i produkcija su samo ok, lokalna pjesma i ništa više, pjevačica ok.

11. Italija – Uvod pjevački i odličan, strofa jako ok, refren tipičan talijanski, ali pjesma ima jako dobre melodije, aranžman i produkcija su također tipični za Italiju, izvođač ok jako, promjena ritma na drugom refrenu je ok i sve u svemu zvuči dobro, bridge vrlo specifičan i zanimljiv, odlična stvar i kraj je izvrstan. Sve u svemu odlična pjesma i dobro odrađen posao.

12. Estonija – Uvod ok, pjevačica dobro ulazi u pjesmu, strofa odlična, melodije su ok, refreni su lošije napravljeni od strofa, bridge ok jako, vrlo interesantna pjesma, aranžman je specifičan, produkcija je dobra, ali sve u svemu bolji prosjek je ponuđen.

13. Finska – Uvod specifičan, strofa ok, refren poziva publiku na suradnju, sola su ok, nešto slično starom Prodigy-ju, refreni su vrlo komunikativno napravljeni s pratećim vokalima, na kraju izvođač pokazuje nesigurnost intonativnu, i pjesma gubi onu snagu koju je imala na početku. Melodije, refreni, produkcija i aranžman su ok, samo pjevač kod pjevanja pokazuje nesigurnost.

14. Češka – Uvod pjevački, melodija lokalna, strofa ok zvuči moderno, refren tradicionalan, produkcija i aranžman ok, pjevačice osrednje, bridge samo ok, sve u svemu ništa posebno.

15. Australija – Uvod vrlo zanimljiv, strofa odlična, refren ok, ulazak banda aranžerski je potpuno promijenio pjesmu, bridge specifičan, ali malo neprimjeren za ovu priliku, gitara solo zvuči vrlo starinski, sve u svemu već puno puta smo čuli nešto slično od većih i poznatijih bandova iz njihovog žanra. Produkcija i aranžman ok.

infotmationcroatia

16. Belgija – Uvod sjajan, strofa izvrsna, ritam nosi maksimalno, refren ok jako, produkcija, aranžman i melodije su odrađeni vrhunski, jako plesna pjesma, po meni sami vrh, u odnosu na sve do sad. Bridge ok, pjevač nije intonativno savršen, ali sve drugo je izvrsno odrađeno.

17. Armenija – Uvod ok pjevački, strofa ok, refren ok, pjevačica je dobra, ali glas je nespecifičan, nabrajanje u bridgu i ples su ok, aranžman također ok, refreni su dobri, produkcija samo ok, kraj dobar.

18. Moldavija – Uvod zanimljiv, tradicionalan s dobrim ritmom, refren lokalni, ritam koketirajući s publikom, pjevanje na intonativnom rubu, solo specifičan, produkcija osrednja.

19. Ukrajina – Uvod specifičan, strofa ok, refren specifičan i odličan, aranžman ok jako moderan, bas gitara u reversu daje specifičnost, pjevanje nije savršeno, ali je pjesma specifična, aranžman i produkcija su vrlo zanimljivi, sve u svemu jako ok, čestitke.

20. Norveška – Uvod zborski, strofa lokalna, refren prosječan, produkcija i aranžman samo ok, sve zvuči dosta nezanimljivo. Bridge ok, Melodije prosječne, kraj običan. Ništa posebno.

21. Njemačka – Uvod pjevački, industrijski metal, glas intonativno nesavršen, pjesma ima energiju pokretačku, ali melodije, aranžman i produkcija su manje primjereni za mjesto izvođenja i ok su, ali nisam siguran da će biti među vodećima.

22. Litva – Uvod ok, strofa odlična, refren ok jako, ritam je narušio atmosferu, pjesma se nakon toga aranžerski razvodnila, prateći su dobro zakopani u refrenima, vokal ok, produkcija je zanimljiva.

23. Izrael – Uvod ok, strofa zanimljiva, vokal ok, refren zanimljiv, produkcija ok, vokali prateći ritmički su digli pjesmu, bridge ok, ples pjevačice odličan, pjevanje ok, prateći motivirajući i sve u svemu je odlično.

24. Slovenija – Uvod pjevački, strofa ok, refren ništa posebno, pjevanje prosječno, solo gitara zanimljiva, pjesma ima snagu ritmičku, ali aranžman, produkcija i melodije su samo prosječne i lokalno zadovoljavaju kriterije. Prosiječnost.

25. Hrvatska – Uvod instrumentalan, strofa komunikativna, refren zanimljiv. Produkcija, aranžman, pjevanje i melodije su zadovoljili nivo zabave. Kostimografija odlična i specifična.

26. Velika Britanija – Uvod ok, strofa specifična, refren odličan, pjevačica na rubu intonativnog falša, nespecifičan vokal, melodije, aranžman i produkcija su odlični, bridge prosječan, bolja pjevačica bi to podigla na veći nivo. Samo ok.

Generalni zaključak je da je nivo ove godine značajno opao. Još uvijek se većina izvođača raspjevava na refrenima, a što je u potpunoj koliziji s najnovijim glazbenim trendovima. To nikako da shvate, svi žele fascinirati pjevačkim mogućnostima, a to je trenutno globalno potpuni out.

Sve u svemu, pjesme ove godine ne možemo niti zamisliti na nekim svjetskim glazbenim ljestvicama, one tamo ne pripadaju, a što je najgore niti ne zadovoljavaju globalne glazbene standarde. Podbacili su svi, osim 2-3 izvođača.

 

Marin Bukmir