VARKALA – KERALA (INDIJA)

000001 01.06.2019. No Comments

Nakon Kochia odlazim vlakom za Varkalu. Kažu da vožnja traje 3-4 sata, ali trajala je oko 6 sati. Željeznička postaja je udaljena 5 km od plaže, uzimam tuk  i plaćam oko 200 rupija. Dolazim u pravi mali raj. Varkala je grad  s oko 40 000 stanovnika, udaljen otprilike 50 km od glavnog grada Kerale Thrivanthapurama. Grad je ok, ali najbolja je genijalna plaža i prekrasno naselje na litici odakle seže prekrasan pogled. Plaćam jednokrevetnu sobu u hotelu na samoj obali svega 400 rupija, što je inače cijena  kreveta u višekrevetnoj spavaonici u hostelu, tako da je ovo stvarno dobra cijena , a k tome još je i turistička sezona. Varkala živi od turizma, hoteli, hosteli, dućani i restorani su puni. Ovdje  nema smeća na plaži ili ulici, a na plaži se ugodno osjećate jer nema nepotrebnih pogleda. Prava suprotnost naspram Kochia. Cijene u restoranima su skuplje. Također, alkohol je vrlo […]

Kochi (Indija- Kerala)

000001 07.02.2019. No Comments

Kao prava ovisnica o putovanju, uzimam avionsku kartu iz New Delhija do Kochija, (pokrajina Kerala) koja je bila stvarno jeftina. Malo sam googlala  i naučila da je Kochi povijesni grad, ali i da ima prekrasne plaže. Mislim da je to izvrsno, malo povijesti, a i plivanje  mi se sviđa. Dolazim u Kochi. Odmah osjećam određeni ”europski štih”. Ovdje promet teče uobičajeno, muškarci ne gledaju u vas toliko očito i općenito se na cesti osjećate sigurnom. Sviđa mi se grad, pogotovo stara povijesna jezgra. Ovaj grad je u prošlosti bio središte prodaje mirodija. Pokorili  su ga Portugal, Nizozemska, a na  kraju i Britanija. Sve se to jasno vidi u povijesnim građevinama, primjerice Matanchery palace ili Aspinwall hause. Povijesno, Vasco de Gama je stigao u Keralu (Kozhikode) u 15. stoljeću, te je tako Indija otkrivena Europljanima. Na svojem trećem putovanju u Indiju, umro je u Kochiu, bio je sahranjen u St. Francis […]

Sklonište od oluje

000001 04.02.2019. No Comments

Kao dječak sam vrlo rano shvatio da stvarnost svojom krutošću i inzistiranjem na nepromjenjivim fizičkim zakonima, omeđuje granice naše percepcije. A mašta je bila ta koja ih proširuje. Uz ovu našu stvarnost postojao je još jedan paralelni svijet. Kako je stvarnost imala svoje granice koje nam je željela nametnuti (i to još uvijek želi), i omeđiti naše prostore „kretanja“ i „razmišljanja“ – priklonio sam se tom paralelnom svijetu, u kojem nije bilo nikakvih granica. Taj paralelni svijet sačinjavala je televizija, filmovi u kinu, stripovi, glazba, knjige, i svi oni sadržaji koje sam u njima mogao pronaći, a koji su poticali moju maštu. Dugo mi je trebalo da pojmim, da stripove i knjige i filmove uopće rade ljudi (kao dječak mislio sam da nam oni doslovno dolaze kao kakav „dar s neba“). Kada sam shvatio da sve to rade ljudi, bio sam fasciniran. Još više sam bio fasciniran kada sam otkrio, […]

Pročitaj više

Indija – New Delhi i Agra.

000001 16.01.2019. No Comments

Mnogi imaju mišljenje o New Delhiju kao o jednom kaotičnom gradu. Priznajem, moje mišljenje je isto. Ne samo da je kaotičan, nego je i opasan. Pa gdje da počnem… Svako putovanje u Indiju započne ili Delhijem ili Mumbaiem. Ja sam sletjela u Delhi zbog projekta koji vodim – grupne izložbe hrvatskih umjetnika „Memories” / „Other side project”. Cilj mi je bio nakon odrađenog posla otići što prije u druge sigurnije gradove. Smještaj u Delhiju nalazim u Paharganju, poznatom backpackers ghettu. Hostel je bio stvarno jeftin, ali je vlasnik naglašavao kako ne odgovara za stvari, jer svako malo se netko žali na krađu. U hostelu upoznajem djevojku Mary iz Kenije koja je stigla u Indiju kupiti kosu Indijki za svoje bogate mušterije, turistice iz Europe. Zanimljivo. U Paharganju , točnije u ulici Main Bazzar su najbolji dućani za kupnju takozvanih indijskih suvenira (čajeva, mirisnih ulja, odjeće). Prodaje se na veliko. Čak […]